De Nashvilleverklaring

Ook de Dinkellandse VVD heeft kennis genomen van de Nashvilleverklaring waarin het e.e.a. bevestigd en ontkend wordt. De Nashvilleverklaring is gebaseerd op een ander waarheidsbegrip en een ieder heeft het recht zijn eigen waarheid te uiten binnen de in de grondwet opgenomen godsdienstvrijheid. Dit gezegd hebbende willen we hierbij met nadruk benoemen dat de Dinkellandse VVD deze Nashvilleverklaring zeker niet deelt. Het zal u allen niet verbazen dat de Nashvilleverklaring indruist tegen de liberale kernwaarden die de VVD rijk is. De VVD hecht grote waarde aan de gelijkwaardigheid van man en vrouw, gelovige en niet-gelovige, blank en zwart, lhbti of hetero. Maar iedereen heeft ook recht op vrijheid van meningsuiting en vrijheid van geestelijke overtuiging, hoe moreel verwerpelijk die geestelijke overtuiging volgens ons, en met ons ook vele anderen, ook is. De vrijheid van de een mag echter niet ten koste gaan van de ander. We mogen ons daarom gelukkig prijzen voorzitter dat we in deze tijd een scheiding hebben van kerk en staat. De wet heeft het hoogste gezag en religie wordt getolereerd mits deze niet in strijd is met de wet. Binnen de gemeente Dinkelland is iedereen welkom en mag iedereen meedoen. Daar bestaat geen discussie over. De vraag is daarom of de gemeente Dinkelland zich geroepen moet voelen de regenboogvlag te hijsen om een statement te maken tegen de Nashvilleverklaring en of ze zich aan moet sluiten bij de zogenaamde regenbooggemeenten? De Dinkellandse VVD vindt van niet, want de Nashvilleverklaring vinden wij dan wel moreel verwerpelijk, het blijft een ander waarheidsbegrip en daarmee vrijheid van geestelijke overtuiging.