Verkiezingsprogramma en kandidatenlijst

Het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst van de Dinkellandse VVD zijn bekend. De titel luidt ‘lokaal liberaal, ruimte voor nieuwe ideeën’ en bevat een opsomming van ambities waar de liberalen zich de komende jaren voor willen gaan inzetten. Lars Zwanenburg heeft namens het bestuur VVD Noordoost Twente het definitieve verkiezingsprogramma inclusief kandidatenlijst overhandigd aan lijsttrekker Benno Brand.

“Als lijsttrekker van de Dinkellandse VVD ben ik trots op dit prachtige verkiezingsprogramma”, licht Benno Brand toe. “De afgelopen vier jaren hebben we in samenwerking met de andere partijen veel bereikt en zijn de meeste punten uit ons vorige verkiezingsprogramma tot uitvoering gekomen. Dat gaan we de komende periode graag weer doen. Naast de politieke rust van de afgelopen periode hebben we goed op het Dinkellandse huishoudboekje gepast. Er zit veel geld in de reserves en Dinkelland staat er voor de komende jaren goed voor. Dit biedt ruimte voor nieuwe ideeën en dat komt goed tot uiting in ons nieuwe verkiezingsprogramma”, vult de lijsttrekker aan. Zo wil de Dinkellandse VVD dat er aanzienlijk meer én sneller woningen voor starters en senioren gebouwd gaan worden door o.a. de regels voor woningbouw te versoepelen. Op het gebied van energieopwekking willen de liberalen niet primair in gaan zetten op grootschalige windturbines en er zijn plannen om de openbare ruimte mooier en klimaatbestendig te maken. De partij wil blijven investeren in een gezond ondernemersklimaat door uitbreiding van bedrijventerreinen mogelijk te maken. Dit zorgt voor werkgelegenheid, een sterke economie en innovatie. Samen met de ondernemers en het onderwijs wil de partij uitvoering geven aan de punten uit het verkiezingsprogramma want “we hebben hun denk- en doekracht keihard nodig”, aldus Benno Brand. Naast de nieuwe punten zien we ook punten terug van het vorige verkiezingsprogramma zoals het laag houden van de lokale lasten. De OZB is de afgelopen periode niet verhoogd en voor de komende periode is dat ook de wens van de Dinkellandse VVD. “Dinkelland blijft goed, wordt beter” sluit de lijsttrekker af over het verkiezingsprogramma.